Khamis, 13 Mac 2014

Panduan Peperiksaan Penolong Akauntan W27


Peperiksaan bagi Penolong Akauntan W27 dijangka akan diadakan pada tarikh Mei 2014, rujuk pada Jadual Peperiksaan SPA.

PANDUAN PEPERIKSAAN PENOLONG AKAUNTAN

Panduan ini disediakan bagi membantu calon yang bakal menghadapi Peperiksaan Penolong Akauntan W27 yang akan diadakan pada Mei 2014 untuk membuat persediaan lebih awal. Selain faktor persediaan mengahadapi Peperiksaan Penolong Akauntan, calon kini berdepan dengan situasi peningkatan calon gagal mendapat pekerjaan tetapi LULUS peperiksaan. Oleh sebab itu sekiranya anda hanya berharap untuk lulus peperiksaan Penolong Akauntan sahaja tidak cukup. Sekiranya anda benar-benar ingin dipanggil temuduga dan menjawat jawatan Penolong Akauntan W27,mahu tidak mahu anda kena berusaha lebih untuk bersaing dan dapatkan keputusan yang cemerlang.

SEBAB RAMAI CALON SPA GAGAL PEPERIKSAAN

Rata-rata jika ditanya kebanyakan calon yang gagal dalam peperiksaan Penolong Akauntan adalah disebabkan tidak ada persediaan awal, tidak tahu format soalan, dan membuat persediaan pada saat-saat akhir. Secara amnya untuk peperiksaan bertulis Penolong Akauntan w27 ini terbahagi kepada 3 bahagian iaitu :

Seksyen A – Pengatahuan Am
Seksyen B – Daya Menyeselaikan Masalah
Seksyen C – Sahsiah Dan Minat

CONTOH SOALAN PEPERIKSAAN PENOLONG AKAUNTAN









Seksyen C – Sahsiah Dan Minat

Pada sekyen ini calon akan diminta untuk menulis pandangan dan pendapat mengenai sesuatu isu yang akan diminta nanti. Disini calon akan dinilai berdasarakn kepekaan mengenai sesuatu isu. jawapan anda haruslah yang rasional, dan kreatif. Kemahiran dan penguasaan penulisan dalam bahasa melayu juga akan menjadi penanda aras kepada calon. Calon-calon di sarankan agar menggunakan kaedah penulisan yang baik seperti mana yang dikehendaki oleh pihak SPA.

PANDUAN BERTULIS PEPERIKSAAN PENOLONG AKAUNTAN

Untuk memastikan anda dapat memjawab soalan peperiksaan Penolong Akauntan W27 dengan baik, calon di sarankan mendapatkan panduan khas yang diterbitkan oleh pihak Tim Infokerjaya nanti. Atas permintaan ramai dan budi bicara, pihak Tim Infokerjaya sedang mengumpul bahan terkini dan kemaskini Panduan Peperiksaan Penolong Akauntan untuk tahun 2014. Panduan yang disediakan adalah padat dan bersesuaian dengan kehendak SPA yang terkini. Ianya mengandungi format dan contoh soalan, dan tips cara-cara menjawab soalan yang bakal anda hadapi nanti. Ianya bertujuan bagi membiasakan anda menjawab skop soalan peperiksaan Penolong Akauntan Calon seharusnya mendapatkan panduan ini, agar dapat membuat persediaan awal dengan topik soalan dan cara menjawap soalan mengikut skema yang dihekendaki, agar lebih mahir dan bersedia menghadapi peperiksaan Penolong Akauntan nanti.

CARA MENDAPATKAN PANDUAN PEPERIKSAAN PENOLONG AKAUNTAN W27 (KHAS)

Untuk makluman, sehingga tarikh artikel ini ditulis, pihak Tim Infokerjaya belum lagi mengeluarkan tarikh sebenar bila penjualan panduan tersebut akan dibuat. Ini kerana pihak Tim Infokerjaya sentiasa menjaga kualiti dan reputasi produk panduan yang mereka keluarkan bagi memastikan ianya sentiasa dikemaskini. Sebagai menjimatkan masa dan mengelakkan anda terlepas peluang dan kouta bagi mendapatkan panduan Peperiksaan Penolong Akauntan W27 dari Tim Infokerjaya , anda boleh mengisikan nama dan alamat email melalui pautan dibawah :



[+] Panduan Peperiksaan Penolong Akauntan W27 2014

Ini kerana pihak Tim Infokerjaya kebiasanya hanya menjuat penjualan selama 4 hari sahaja dijangka pada hujung bulan April. Dengan mengisi borang pada pautan di atas, anda akan mendapat makluman awal, sebaik sahaja penjualan panduan dibuka. Anda juga boleh bookmark page ini sebagai rujukan akan datang.

KELEBIHAN PANDUAN PEPERIKSAAN PENOLONG AKAUNTAN W27 TIM INFOKERJAYA

Tim Infokerjaya merupakan pihak yang berpengalaman dalam menyediakan panduan dan rujukan peperiksaan Suruhanjaya Perkhidmatan Awam (SPA) sejak dari 2009 sehingga kini. Sejak dari tahun 2009, Tim Infokerjaya telah membantu lebih 60,000 calon lulus peperiksaan yang dihadiri dengan merujuk panduan yang disediakan. Majoriti calon berpuas hati dengan koleksi skema soalan dan jawapan yang lengkap dan membantu calon untuk menjawab soalan peperiksaan itu nanti. Jika anda calon yang bakal menghadiri peperiksaan Penolong Akauntan W27 pada Mei 2014 nanti, panduan ini pastinya berguna untuk rujukan dan persediaan anda nanti. Pastikan anda menjadi yang terawal, kerana telah ramai yang terbukti berjaya menggunakan panduan yang disediakan oleh Tim Infokerjaya.

Sekiranya anda ada soalan dan pertanyaan, boleh tinggalkan pesanan anda pada ruangan komen dibawah atau isikan melalui ruangan pertanyaan di atas .

1 ulasan:

sYaFiNaS berkata...

Saya dh follow junaidy...good info to reader...