Rabu, 5 Mac 2014

Format Peperiksaan Penolong Pegawai Teknologi Maklumat



Calon peperiksaan bertulis Penolong Pegawai Teknologi Maklumat untuk sesi 2014 bakal menghadapi format soalan yang sedikit berbeza di mana ada ujian tambahan dalam penilaian Personaliti. Ianya telah mula dimasukkan pada tahun 2013 yang lalu.


Secara kasarnya ianya adalah Ujian Sahsiah dan Minat yang biasa dijalankan dalam tapisan Gred 41 tetapi ini lebih ringkas dengan hanya 30 minit peruntukan masa untuk menyelesaikan 90++ soalan.

Sebenarnya ini adalah PERANGKAP untuk menggagalkan calon. Calon ditekan dengan masa dan mengikut pengalaman yang lepas, konsistensi jawapan bakal membunuh calon.

Contohnya, pada soalan nombor 1 dan nombor 80 diberikan soalan yang sama cuma diubah struktur ayat. Kebiasaannya jika calon banyak berfikir untuk menjawab soalan ini, mereka akan kehabisan masa apabila sampai soalan ke 50 dan selepas itu calon akan ‘hentam’ atau ‘tembak’ sahaja jawapan! Bagaimana calon boleh memastikan yang jawapan yang diberi pada soalan 1 dan 80 tersebut sama?

TIPS MENJAWAB SOALAN SEKSYEN A

Penilaian yang lain adalah melalui Pengetahuan Am pada Seksyen A. Ianya lebih kepada penilaian kepekaan calon terhadap perkembangan semasa dan juga pengetahuan calon pada jawatan yang dipohon. Untuk jawatan ini, soalan berkaitan Teknologi Maklumat berkemungkinan besar akan ditanya. Luangkan sedikit masa untuk buat rujukan berkaitan komputer dan yang seangkatan dengannya.



TIPS MENJAWAB SOALAN SEKSYEN B

Pada Seksyen B pula, ianya adalah penilaian Daya Menyelesaikan Masalah yang merangkumi kemahiran Matematik dan Analitikal. Pada seksyen ini, persediaan yang paling ideal adalah melakukan latihan latih tubi Matematik untuk lebih mahir kerana kalkulator tidak dibenarkan penggunaannya semasa sesi penilaian.

Cuba buat latihan matematik soalan PMR dan SPM. Ianya akan membuatkan anda lebih pantas. Abaikan bab-bab yang sukar yang memerlukan anda menggunakan kalkulator! (Ini RAHSIA)


Ramai yang tak tahu rahsia ini dan buang masa studi semua bab SPM adakah tips ini membantu?


Untuk rahsia penuh seluruh peperiksaan, ini kucinya;


[+] Panduan Lengkap Peperiksaan Penolong Pegawai Teknologi Maklumat F29


Mengapa saya syorkan panduan ini??

Dalam banyak panduan dan carian yang telah dibuat, rata-rata kebanyakan calon-calon yang telah mendapatkan panduan dari Tim Infokerjaya amat berpuas hati dengan bahan dan contoh soalan yang diberikan. Ianya menepati format soalan terkini dan sentiasa dikemas kini.. Panduan yang dihasilkan oleh Tim Infokerjaya sangat menitik beratkan kualiti. Oleh sebab itu panduan khas ini dikeluarkan dalam tempoh yang amat terhad.

 Jika anda seorang calon yang bakal menghadiri peperiksaan Penolong Pegawai Teknologi Maklumat F29 pada hari Sabtu ini 08/Mac/2014, sekiranya anda masih belum ada persediaan dan berharap untuk LULUS peperiksaan yang bakal diadakan nanti, ini peluang terakhir anda..

Kerana tawaran untuk mendapatkan panduan tersebut akan ditutup pada malam ini 06/Mac/2014 tepat pada jam 11:59 malam.. 

Untuk mendapatkan panduan tersebut, anda hanya perlu terus sahaja ke pautan di atas.

Semoga perkongsian ini dapat membantu anda membuat persediaan diminit-minit akhir sebelum anda menghadiri peperiksaan yang bakal diadakan pada Sabtu 08/Mac/2014 ini.

Saya mendoakan semoga anda berjaya dan dapat menjawab soalan dengan mudah...








Tiada ulasan: