Khamis, 8 Mei 2014

Peperiksaan Penolong Pegawai Arkib S27



Peperiksaan Penolong Pegawai Arkib S27 akan di adakan pada 12 Mei 2014. Jika anda belum mendapat surat makluman rujukan untuk calon peperiksaan pegawai arkib s27 boleh di buat secara online menerusi portal SPA

Dekripsi tugas Penolong Pegawai Arkib


Seorang Penolong Pegawai Arkib adalah bertangungjawab untuk Menguruskan sumber perolehan bahan-bahan arkib dari sumber-sumber awam/persendirian, pemprosesan, pemeliharaan, pengawetan, penjilidan, penyediaan panducari rekod, pemindahan, penilaian, ulangkaji dan penurunan taraf rekod-rekod yang terperingkat, aktiviti sebaran dan pengumpulan maklumat serta urusan pentadbiran dan kewangan.


Format soalan peperiksaan penolong pegawai arkib

Format Soalan peperiksaan terbahagi kepada 2 iaitu; 
Seksyen A: Seksyen Pengetahuan Am 
Seksyen B: Seksyen Matematik & Penyelesaian Masalah.

Rujukan Peperiksaan Penolong Pegawai Arkib

Untuk memastikan anda dapat menjawab soalan Peperiksaan Penolong Pegawai Arkib S27 dengan baik, calon adalah disarankan bagi mendapatkan rujukan beserta contoh soalan peperiksaan  khas untuk membuat latih tubi seperti latihan menjawab soalan-soalan mirip kertas peperiksaan sebenar.

Tujuannya adalah bagi membolehkan anda membiasakan diri, seterusnya dapat menjawab soalan exam Penolong Pegawai Arkib dengan cemerlang.


Cara Mendapatkan Rujukan Peperiksaan Penolong Pegawai Arkib S27

Untuk makluman rujukan peperiksaan penolong pegawai arkib s27 ini disediakan oleh Tim Infokerjaya. Ianya adalah terhad dan hanya akan dibuka selama 2 hari iaitu pada 09 Mei 2014 dan 10 Mei 2014. Anda di sarankan agar mendaftarkan segera nama dan alamat email anda, kerana makluman akan diberikan terus melalui alamat email yang anda berikan sebaik sahaja laman web rujukan peperiksaan penolong pegawai arkib s27. Untuk mendaftar sila klik pada pautan di bawah :

[+] Rujukan dan Contoh Soalan Peperiksaan Penolong Pegawai Arkib S27 2014

Sekali lagi anda disarankan agar mendaftarkan segera sekiranya anda tidak mahu Gagal peperiksaan yang bakal diadakan pada 12 Mei 2014 nanti.

Rujukan ini mengandungi panduan,soalan serta cara menjawab soalan peperiksaan dengan betul, disertakan juga tips-tips penting yang sering di abaikan calon peperiksaan.

Daftar dan dapatkan segera rujukan peperiksaan anda, dan terus buat persediaan untuk hadir peperiksaan dengan lebih yakin.

Semoga berjaya.

Tiada ulasan: