Isnin, 19 Mei 2014

Penolong Pegawai Belia dan Sukan

Calon Peperiksaan Penolong Pegawai Belia dan Sukan tahun 2014 yang akan menghadapi peperiksaan pada pertengahan Jun 2014 ini,boleh mendapatkan contoh soalan dan panduan peperiksaan yang akan diterbitkan oleh Tim Infokerjaya.


PENOLONG PEGAWAI BELIA DAN SUKAN

Seorang Penolong Pegawai Belia dan Sukan adalah bertanggungjawab menguruskan dan melaksanakan program/projek belia dan sukan termasuk
kerja-kerja menyelaras kegiatan-kegiatan berkenaan, memberi nasihat, bimbingan, kursus-kursus,
membuat kajian keperluan sukan dan jenis-jenis sukan, merancang dan juga melaksanakan program pelajaran tata negara di peringkat daerah, negeri dan persekutuan.

Calon yang berjaya melepasi peperiksaan dan temuduga  juga akan ditempatkan di Kementerian atau Jabatan di bawah Kementerian Belia dan Sukan.


Peperiksaan Penolong Pegawai Belia dan Sukan

Peperiksaan ini dijalankan bertujuan bagi mengukur daya pemikiran serta kebolehan calon mengaplikasi makulmat yang diperolehi melalui latihan akedemik, bacaan dan pengalaman.

Matlamat peperiksaan ini adalah untuk mengukur kematangan pemikiran calon agar
sesuai dengan kualiti serta potensi untuk dilantik sebagai Penolong Pegawai Belia
Dan Sukan Gred S27. Hanya calon yang LULUS peperiksaan ini sahaja akan di panggil untuk ke sesi temuduga.


Contoh Soalan Peperiksaan Penolong Pegawai Belia dan Sukan

Bagi calon-calon yang terpanggil untuk menghadiri exam pada bulan Jun 2014 ini, tahniah
di ucapkan, namun berdasarkan statiktik yang dikeluarkan oleh SPA itu sendiri, ramai calon yang gagal disebabkan oleh kurang menitik beratkan persediaan awal sebelum menghadiri peperiksaan.
Oleh sebab itu di sini saya ada sediakan sedikit rujukan dan panduan berkaitan untuk membantu, sila klik pada pautan Peperiksaan Bertulis Penolong Pegawai Belia dan Sukan

Tiada ulasan: